- Langaza (Λαγκαδάς): Η περιοχή έξω από τη Θεσσαλονίκη, δύο ώρες ταξίδι, που κάποτε ήταν από τις πιο ακμάζουσες στην Μακεδονία. Ο περιηγητής αναφέρει ότι στο ταξίδι του η περιοχή είχε παρακμάσει. Οικογένειες κάποτε πλούσιες, είχαν υποπέσει στη ζητιανιά και πολλοί, κάποτε, σεβαστοί οίκοι μπορούσαν μόνο να αγοράσουν για γεύμα ένα ξερό ψωμί και μία γουλιά νερό.(Abbot,σ.210)
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
- Εισήλθαμε στις κοιλάδες του Λαγκαδά και της Μπαλάφτσας (σημ. Κολχικό ανήκει στο Δήμο Λαγκαδά), που έλκουν το όνομά τους από τα δύο ομώνυμα χωριά. Η γη εδώ είναι επίπεδη και βαλτώδης. Στη νοτιοδυτική πλευρά υπάρχει μια μεγάλη λίμνη, που ονομάζεται λίμνη του Αγ. Βασιλείου. Πιθανότατα, η λίμνη αυτή να έχει μικρότερο μέγεθος κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς εντοπίζουμε τα σημάδια των πλημμυρών της. Επίσης ένας μικρός ποταμός χύνεται σε αυτή. Σε αυτή την κοιλάδα υπάρχουν μικροί «χιλιομετρητές» κοντά στο δρόμο, που χρησιμοποιούνται για να σημειώνονται οι αποστάσεις. Εύκολα ξεχωρίζουν από τους αρχαίους τάφους, καθώς είναι πολύ μικρότεροι. Επιπλέον όταν χρησιμοποιούνται για να μαρκάρουν τις αποστάσεις, τοποθετούνται σε ζεύγη σε κάθε πλευρά του δρόμου. Με αυτό τον τρόπο, εμφανίζονται σε όλη την διαδρομή μας μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Ο αέρας εδώ είναι πολύ κακός. Η γη μολονότι είναι βαλτώδης , είναι πολύ καλλιεργημένη και το καλαμπόκι φαίνεται πάρα πολύ καλό. Οι κάτοικοι έχουν πολύ καλά κοπάδια προβάτων, όπως αυτά στην ακτή του Σάσεξ στην Αγγλία. Ωστόσο, είδαμε κάποια με κέρατα και μαύρο μαλλί κακής ποιότητος. (Clarke, σ. 377)
- Αφού εγκαταλείψαμε αυτή την κοιλάδα και περάσαμε μερικούς λόφους στα νοτιοανατολικά φτάσαμε κατά την δύση του ηλίου στο χωριό Κλίσσελι (Προφήτης Λαγκαδά), που απέχει εφτά ώρες από την Θεσσαλονίκη. (Clarke, σ. 377)
- Αφήνοντας το Κλισσελί την πρώτη μέρα του χρόνου, προχωρήσαμε ανατολικά κατά μήκος μιας οροσειράς, που οριοθετεί την κοιλάδα σε σχέση με την περιοχή από τον βορρά. Εισήλθαμε σε μια γόνιμη κοιλάδα, την οποία ομοίως διασχίσαμε την επόμενη ημέρα. Η κοιλάδα αυτή έχει δύο ονόματα, Γκιούλβαστσι (ίσως η Νυμφόπετρα) & Σεράιβαστσι (Σχολάρι Λαγκαδά). Ο δρόμος εδώ ήταν αρκετά πλατύς για μια άμαξα. Περίπου μιάμιση ώρα από την αρχή της πορείας μας, σε κάποια απόσταση από το δρόμο, είδαμε μια αξιοσημείωτη σύνθεση από πέτρες, που δεν είχαμε δει ποτέ ξανά. Στην αρχή τις περάσαμε για ερείπια όπως περίπου το Στόουνχετζ αλλά όταν πλησιάσαμε μείναμε έκπληκτοι καθώς ανακαλύψαμε πως αυτές οι πέτρες είναι φυσικές και υψώνονται καθέτως έξω από την κοιλάδα ως ένα κυκλώπειο οικοδόμημα με τείχη και πύργους. Ο δρόμος περνά ανάμεσά τους διαχωρίζοντας τες. (Clarke, σ. 378)
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
- Τα θερμά λουτρά του Λαγκαδά είναι μισό μίλι στα δεξιά του δρόμου. Εδώ είναι δύο παλιά κτίρια, σε τουρκικό ρυθμό,ένα από τα οποία είναι ερειπωμένο και το άλλο σε χρήση.Αποτελείται από δύο διαμερίσματα επικαλυμμένα με θόλους, όπου το εξωτερικό χρησιμοποιείται ως χώρος ένδυσης και το εσωτερικό είναι το μπάνιο όπου η θερμή πηγή είναι μέσα σε μια μεγάλη μαρμάρινη γούρνα περιτριγυρισμένη από θέσεις και εκχειλίζει προς το εξωτερικό διαμέρισμα.Το νερό είναι σχεδόν άγευστο και σε μια μέση θερμοκρασία.Πολύ κοντά υπάρχει μια άλλη θερμή πηγή που πηγάζει εν μέσω μιας μεγάλης ποσότητας μαύρου πηλού, μέσα στο οποίο οι ασθενείς βουτούν μέχρι τον λαιμό τους για την θεραπεία των ρευματισμών και άλλων χρόνιων παθήσεων και αμέσως μετά ξεπλένονται στο γειτονικό λουτρό.Κοντά στα λουτρά υπάρχει μια πηγή κρύου νερού. Ένα μίλι πάνω από τα λουτρά και διακόσιες ή τριακόσιες γυάρδες στα δεξιά του δρόμου, υπάρχει ένα τεχνητό ύψωμα με μια επίπεδη κορυφή και καλύπτεται από πηλό.(Leake, τομ.ΙΙΙ, σ. 233)
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.