Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
Δεν υπάρχει περιεχόμενο για τον συγκεκριμένο περιηγητή για να καταχωρηθεί.
- Παναγιά. Χωριό που βρίσκεται σε πλαγιά, καλύπτεται από δάσος πεύκων και δεν είναι ορατό από τη θάλασσα και χωρίζεται από ομώνυμη ρεματιά.Έχει 1900 κατοίκους που δεν αγαπούν τη δουλειά και τους αρέσει να αποτελούν θαμώνες καφενείων και να αναπαύονται, 50 παντοπωλεία και καφενεία, 2 εκκλησίες, σχολείο καιι πολλές πηγές ύδατος ενώ ξεχωρίζει μια πηγή που αναβλύζει κοντά στη ρίζα ενός πλατάνου. (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 860)
- Από το λιμάνι Παναγιάς ομαλή οδός που περνά μέσα από ελαιώνα παρέρχεται μετά από μισή ώρα από μονή καλογριών που βρίσκεται σε μικρή απόσταση στα δεξιά που τιμά την εορτή του Αγ.Γεωργίου και φτάνει σε βρύση.Από εδώ η οδός για μισή ώρα κινείται ανηφορικά μέσα σε δάσος πεύκων, γίνεται κατηφορική για ένα τέταρτο σε έδαφος πετρώδες μέσα από δάσος πεύκων και μετά γίνεται ομαλή και μέσα από σχίνα και κοντοπρίνους οδηγεί στο χωριό Παναγιά. (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 859-860)
- Από εδώ ομαλός δρόμος για ¾ της ώρας που βαίνει σε ομαλό έδαφος και μέσα από δάσος πεύκης και έπειτα για άλλα ¾ ανηφορικός σε βραχώδες και άδενδρο έδαφος λόγω του ότι κάηκε το δάσος της περιοχής οδηγεί στο χωριό Παναγιά. (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 867-868)
- Στο ΒΑ άκρο του νησιού και κοντά στη βόρεια παραλία σώζεται μικρό τεχνητό λιμάνι 180μ. μήκος και 100μ. μέσο πλάτος που χωρά περίπου 7 πλοία χωρητικότητας 5 χιλιάδων κιλών που το προστατεύει από τα ανατολικά προκυμαία μήκους 220 μ.που έχει ΒΔ κατεύθυνση.Στη δυτική παραλία υπάρχει το Διοικητήριο όπου διαμένει ο Διοικητής από την εποχή εξάλειψης της πειρατείας.Εκεί υπάρχουν το τελωνείο και 30 οικοδομές από τις οποίες οι 12 είναι παντοπωλεία.Ο συνοικισμός αυτός βρίσκεται μεταξύ του αρχαίου λιμανιού και της προκυμαίας ενώ στη νοτιοανατολική άκρη του αρχαίου περιβόλου κείται η αρχαία πόλη της Θάσου που κατοικείται από 20-30 χιλιάδες κατοίκους. Ο περίβολος διατηρεί το αρχικό του ύψος, έχει σχήμα ακανόνιστου πολυγώνου σαν ορθογώνιο με μήκος 700μ. και πλάτος 300μ. στην πλευρά της βορεινής παραλίας και είναι κατασκευασμένος από κανονικά ευμεγέθη τεμάχια λευκού μαρμάρου και φαίνεται από τις κατασκευές που διαφέρουν ότι ανηγέρθη σε διαφορετικές εποχές. (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 850-851)
- Η δυτική πλευρά αρχίζει από απόσταση 70 μ.από την ακτή και από ένα κοντινό κατηφορικό ρέμα και 100μ. από τη δυτική παραλία κινείται νότια μέσα σε αγρούς για 200μ. Μόλις συναντήσει το ρέμα στρέφεται προς τα ανατολικά και μέσα από λειβάδια ανέρχεται σε λόφους και μετά τα 500μ. φτάνει στην κορυφή λόφου όπου υπάρχουν και ερείπια αρχαίου ναού και ακολουθεί ΒΑ κατεύθυνση, όπου υπάρχουν και τα ερείπια Γενουάτικου οχυρού.Ακολουθώντας την κορυφογραμμή κατέρχεται στο ΒΑ ακρωτήριο του νησιού, στρέφεται στα 5 μ. προς τα δυτικά και απομακρύνεται για λίγο από την παραλία σε μήκος 670 μ.Στον χώρο που περικλείεται από τον περίβολο και στα ΒΑ υπάρχουν ερείπια αρχαίου θεάτρου στον λόφο και στα δυτικά μικρού λιμανιού ενώ υπάρχουν και ερείπια γενουάτικου οχυρού με τάφρο και στα δυτικά ερείπια βυζαντινού οχυρού.Στον περίβολο αυτό υπάρχουν δυο ανοίγματα από όπου περνά και η ρεματιά και τρεις πύλες, μια στη δυτική πλευρά και δυο στη νότια.Από τη μια διέρχεται και η οδός προς το χωριό Παναγιά που απέχει 75 μ. από τη νοτιοδυτική γωνία και διατηρείται σε καλή κατάσταση ενώ όλες οι πλευρές φυλάσσονται στα πλάγια τους από την επί 4μ. σπασμένη πλευρά του περιβόλου.Στη ρεματιά που βρίσκεται κοντά στο μικρό λιμανάκι που ρέει στη δυτική πλευρά του περιβόλου υπάρχει μεγάλος πλάτανος και πηγή ύδατος. (Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 851-852)
- Από το λιμάνι της Παναγιάς και προς τα νότια κινούμενοι συναντούμε τους ακόλουθους όρμους στην ανατολική παραλία: α)Βάθη.Πρόκειται για όρμο μικρών πλοίων που κείται νότια του λιμένος Παναγίας.β)Μεγάλη ποταμιά. Κείται στα νότια του παραπάνω όρμου και στην ανατολική παραλία όπου εκβάλλει και το ρέμα της Παναγιάς.Έχει βαθιά νερά και είναι καλό αγκυροβόλιο.Το προς βορρά ακρωτήριο καλύπτεται από δάσος πεύκων ενώ κοντά στην ακτή υπάρχουν δυο παντοπωλεία και η κοίτη του ρέματος όπου υπάρχει καλής ποιότητος νερό καλύπτεται από δάσος αγριοκαστανιών και πλατάνων.Από το σημείο αυτό ανηφορική οδός μέσα από ελαιώνες οδηγεί μετά από 3/4 στο χωριό Ποταμιά.γ)Κίναρα ή Κίνυρα.Κείται νοτίως του πλέον ανατολικού ακρωτηρίου που ονομάζεται Κομμένος κάβος και έχει μπροστά του βραχώδες νησί με το ίδιο όνομα που καλύπτεται με αγριελιές και πεύκα.Μεταξύ του νησιού και της παραλίας που είναι βραχώδης και μόνο σε κάποια σημεία αμμώδης υπάρχει καλό αγκυροβόλιο, συμπεριλαμβανομένου και πρυμνησίου.Στον όρμο αυτό μεταφέρεται ξυλεία μεγάλων διαστάσεων(βουβών) από το χωριό Θεολόγος.Από τα Κίναρα οδός ανηφορική με πολλές στροφές σε πετρώδες έδαφος με πεύκα και κούμαρα ανέρχεται τις πλαγιές του όρους της Αγ. Κυριακής και μετά από 1,5 ώρα ανεβαίνει στο πιο ψηλό σημείο όπου υπάρχει ομώνυμο εκκλησάκι.Από την κορυφή της Αγ.Κυριακής κατηφορική οδός σε γαιώδες έδαφος και μέσα από πεύκα στο ρέμα που βρίσκεται νοτίως του χωριού Θεολόγος και καλείται της Αγ.Κυριακής -του οποίου ακολουθεί την κοίτη- και μέσα από αγρούς και αμπέλια οδηγεί μετά από ¾ αλλά και μετά από συνολική πορεία 2,5 ωρών στο χωριό Θεολόγος.(Σχινάς, τ. ΙΙ, σ. 852-853)