Ο περιηγητής ανακάλυψε ο ίδιος ένα σπάνιο νόμισμα στη Θεσσαλονίκη-το οποίο αργότερα μεταφέρθηκε στο αυτοκρατορικό μουσείο της Βιέννης. Ήταν από ασήμι και είχε αρκετά μεγάλες διαστάσεις, γεγονός πολύ σπάνιο για νομίσματα της εποχής του Κωνσταντίνου. Στην πρόσθια όψη του νομίσματος εικονίζεται ο αυτοκράτωρ με περικεφαλαία σε προτομή. Στο δεξί του χέρι κρατά σκήπτρο και ασπίδα και με το αριστερό το χαλινάρι του αλόγου του. Η κεφαλή του αλόγου εικονίζεται δίπλα στον αυτοκράτορα. Στην αντίθετη όψη έχουμε μια παράσταση που ήδη από πολύ καιρό πριν είχε σταματήσει να συναντάται σε νομίσματα. Τέσσερις ιππείς και μερικοί στρατιώτες του πεζικού ακούν τον αυτοκράτορα να μιλά ανεβασμένος σε μια εξέδρα. Μια μικρόσωμη «Δόξα» στέκει πίσω από το κεφάλι του προμηνύοντας τις μελλοντικές επιτυχίες. Δυο πολεμιστές κρατούν από ένα λάβαρο. Λίγο καιρό μετά τη νίκη του επί των Σαρματών ,ο Κωνσταντίνος επάνω στο λάβαρο του τοποθέτησε το μονόγραμμα του Χριστού. Η επιγραφή «salus reipublicae» δηλώνει τη σημασία της νίκης αυτής για τους Μακεδόνες, οι οποίοι είχαν τραγική εμπειρία από την επιδρομή Γαλατών και Γότθων. (Cousinery,τομ.Ι,σ. 31-32)
Στην μία όψη του νομίσματος εικονίζεται ένας νέος άνδρας με στρογγυλεμένο πηγούνι που έχει μια τούφα μαλλιών σηκωμένη κάθετα στο μπροστινό μέρος του κεφαλιού ενώ τα μαλλιά του στο πλάι είναι ανακατεμένα. Την ίδια πλευρά διακοσμεί το κέρας του Άμμωνος, ενώ πίσω από την κεφαλή της μορφής υπάρχει η λέξη «Μακεδόνων» και κάτω από αυτήν το γράμμα «Θ», το αρχικό γράμμα της λέξης «Θεσσαλονίκη». Η αντίθετη όψη εικονίζει το όνομα του quaestor Aesilla στα λατινικά και παρουσιάζει δυο ιδιαιτερότητες: οι επιγραφές είναι σε δυο γλώσσες και φέρει το όνομα ενός quaestor παρόλο που είναι από ασήμι. Μια κύστη μυστικιστική και ένα μεγάλο σκήπτρο εμφανίζονται ως σύμβολα μιας θεότητας. Εικονίζονται-επιπλέον-ένα κάθισμα αξιωματούχου και το γράμμα «Q» που περιβάλλουν τα σύμβολα και τονίζουν την εξουσία του quaestor. Όλα αυτά στεφανώνονται από ένα κλαδί δάφνης. Κατά τον Cousinery, το συγκεκριμένο νόμισμα κόπηκε με αφορμή κάποια ειδική περίσταση και πιθανόν να εικονίζει τον Αλέξανδρο. Ωστόσο, η ύπαρξη του ονόματος του quaestor Aesilla μας μεταφέρει τρεις αιώνες μετά τον Αλέξανδρο στη βασιλεία του Καρακάλλα. (Cousinery,τομ.Ι, σ. 227-228)
Νόμισμα της εποχής του Αλεξάνδρου. Περισσότερες από είκοσι πόλεις της Μικράς Ασίας μαζί με τα γειτονικά νησιά έκοβαν το ίδιο νόμισμα. Στη μία όψη υπάρχει η μορφή ενός νεαρού ήρωα- δίχως γενειάδα, με μια τούφα μαλλιών κάθετα σηκωμένη- όμοια με την κόμη του Δία, με στρογγυλεμένο πηγούνι και μύτη σχεδόν ίσια αλλά κομψή με μια ελαφριά κοιλότητα στη ρίζα της κάτω από το μέτωπο. Το κεφάλι του ήρωα είναι καλυμμένο με δέρμα λιονταριού και μοιάζει στον Ηρακλή. Ωστόσο, πιστεύεται πως πρόκειται για τον Αλέξανδρο που φέρει τα σύμβολα του Ηρακλή. Στην αντίθετη όψη εικονίζεται ο Δίας καθήμενος με τον αετό στο χέρι ως Ζευς Αετοφόρος.(Cousinery,τομ.Ι, σ. 235-236)
Ο Πτολεμαίος Σωτήρ έκοψε ασημένιο νόμισμα σε μεγάλο μέγεθος. Εικονίζεται η κεφαλή ενός νεαρού ήρωα καλυμμένη με δέρμα ελέφαντα, σύμβολο της Αιγύπτου και της Αφρικής ο οποίος φορά διάδημα. Στο πλάι κοντά στο αυτί της μορφής υπάρχει το κέρας του Άμμωνος το ανώτερο μέρος του οποίου κρύβεται κάτω από το δέρμα του ελέφαντα. Στην πίσω όψη βλέπουμε την Αθηνά της Ίτωνας να προτάσσει το δόρυ της. Το νόμισμα κόπηκε με αφορμή την παραλαβή του σώματος του Αλεξάνδρου από τον Πτολεμαίο Σωτήρα στην Αίγυπτο. Αργότερα, το ίδιο νόμισμα κυκλοφόρησε και χάλκινο. (Cousinery,τομ.Ι, σ. 246-247)
Στη Λιβύη κυκλοφορούσαν ασημένια νομίσματα με την κεφαλή του Αλεξάνδρου καλυμμένη με δέρμα λιονταριού. (Cousinery,τομ.Ι,σ. 250)
Νομίσματα του αυτοκράτορα Μάρκου Ιουλίου Φιλίππου και του υιού του. Νόμισμα του πατρός: κεφαλή στεφανωμένη. Στην αντίθετη όψη εικονίζεται ένα τραπέζι πάνω στο οποίο βρίσκεται ένα δοχείο μέσα από το οποίο βγαίνει ένα φίδι. Σε μια πλευρά υπάρχει ένα αγγείο χωρίς λαβή ενώ στην άλλη πλευρά πέντε μικρά σφαιρίδια. Κάτω από το τραπέζι εικονίζεται άλλο ένα μικρό φιαλίδιο. Στο περιθώριο υπάρχει μια επιγραφή. Νόμισμα του υιού: κεφαλή στεφανωμένη του υιού. Στην αντίθετη όψη εικονίζεται ο ένδοξος Απόλλων όρθιος κρατώντας με το δεξί χέρι ένα φίδι επιδεικνύοντας μία σφαίρα στο νεαρό Φίλιππο που φέρει τα σύμβολα των Καβείρων και κρατά στο δεξί του ώμο ένα σφυρί. Η επιγραφή στο περιθώριο είναι όμοια με αυτή στο νόμισμα του πατρός του. (Cousinery,τομ.Ι, σ. 264)
Δεν υπάρχει άλλο μέρος στη Τουρκία που να πωλείται τόσο μεγάλος αριθμός κίβδηλων αρχαίων νομισμάτων. Για παράδειγμα όταν βρίσκονται στην πόλη αρκετοί Άγγλοι περιηγητές, τα αρχαία νομίσματα είναι πολύ φθηνά, ώστε να παραδεχθούμε την πιθανότητα, οι απομιμήσεις των αρχαίων νομισμάτων να κατασκευάζονται για το κέρδος. Μάλιστα, οι περιηγητές πρέπει να προσέχουν κυρίως το ασημένιο τετράδραχμο της Θάσου και της Ηράκλειας Σιντικής που πωλούν οι Εβραίοι της πόλης.
(Clarke, σ. 361)